توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

هاشم زرین کیا هستم علاقه زیادی به یاد گرفتن و یاد دادن و ارزش ایجاد کردن دارم.
این یادگیری میتونه مطالعه کاغذی باشه میتونه تو کار باشه یا حتی تو سفر یا شاید هم همنشینی با انسان ها و البته متمم خوانی یا در راه متمم خوانی باشه.
تا الان یه کارایی کردم الان یه کارایی میکنم و یه کارایی هم در آینده قراره بکنم.
این وبلاگ بیشتر جایی است که من توش تمرین نوشتن میکنم و البته سعی میکنم دیدگاهم رو نسبت به چیز ها مطرح کنم پس انتطار ساختار های علمی و اکادمیک نباشید.
نوع نوشتار این وبلاگ هم بیشتر شبیه گفتار روزمره من است تا نگارشی از جنس بسیار رسمی کتابی

ضمنا با عرض پوزش بابت این که فونت کلمات پست ها خیلی کوچکن دلیل این که فونت این وبلاگ به این شکل است دو تا چیزه:

1 - اونی که قصد خواندن داره دنبال خواند سرسری نباشه
2- بیشتر با متن کلنجار بره

محبوب ترین مطالب

شهامت

چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۴ ب.ظ
هر وقت شمه ای از این مفهوم در ذهنم میاد به یاد دیالوگی از ال پاچینو در فیلم بوی خوش یک زن میفتم.

چ

جایی که میگفت من همیشه بین کار ها کار درست رو میدونستم چیه شک نداشتم که اون کار کدام است ولی هیج وقت هیچ وقت اون رو انتخاب نکردم میدونید چرا؟؟؟ چون شهامتش رو نداشتم 

به گمونم یک رویداد درست که موجب ایجاد یک روند درست در آینده میشه بسیار مهم است .
امریکایی ها یه مثال جالب دارند : کار درست رو تو جای درست و در زمان درست انجام دادن بسیار بسیار مهم است.

البته این که در کجا هستید و چقدر پتانسیل دارید هم خیلی مهمه البته این که در چه جاهایی قرار دارید و چه فرصت هایی پیش رو دارید.(البته این که کجا هستید و چه کسایی دور بر شما هستن و با چه کسایی نشست و برخواست دارید و ارتباط دارید (چه انلاین چه افلاین )خیلی مهمه (در گذشته این که در نقطه ای خاص از کره زمین بودید و خاصیت های بدنی خاصی داشتید پیشنهاد های خاصی میشد ولی الان میتونید در هر شرایطی هر جای کره زمین هر کاری خاصی رو داشته باشید با در آمد های عجیب غریب و سطح زندگی فوق العاده )


در مجموع یه نکته مهم 

اگر یک چیز رو دیدید به نظرتون کار درست و انتخاب درسته 
اگر تحقیق کافی و دقیق کردید دربارش
اگر دوست داشتید اون کار رو انجام دهید و در حقیقت دلتون خواست



|||| بدون معطلی خودتون رو وقف اون کنید و فقط انجامش بدید ||||

نظرات (۲)

فیلم کوتاه "بی عرضه" انتوان چخوف رو ببین نکته جالبی بین حرف تو و اون فیلم کوتاه هست :)
پاسخ:
سلام رسول عزیز من داستان کوتاه بی عرضه اثر انتوان چخوف رو قبلا مطالعه کرده بودم و ویدیوی اون رو هم دیده بودم. مثل همه ی اثار چخوف به معنی واقعی کلمه تاثیر گذار و زیبا بود بله مورد خطاب دادن خانم یولیا واسیلی یونا در این داستان جالبه اتفاقی که در این داستان آمده بود بسیار جالب بود و همیشه این در دنیای ما این اتفاق میفتد (در دنیای ما قوی بودن و زورگو بودن بسیار سهل و ساده است) این که ادم باید از حق خودش دفاع کند باید جلوی زورگویی بایستد که کاملا امری بدیهی است (اما متاسفانه در جامعه و شرایطی زندگی میکنیم که به خاطر یکسری قواعد و رسومات و البته گاها به علت هنجار ها و ناهنجار های جامعه و بالطبع هزینه ی بالای پیروی نکردن از این مسائل متاسفانه در جای جای سطوح زندگی عادی مان همچنین زورگویی هایی به افراد تحمیل میشود ) نا خوداگاه یاده متنی از عبید زاکانی افتادم(عبید زاکانی هم عصر با حافظ شیرازی بود اما هر چقدر که حافظ در استعاره و صنعت ادبی مفاهیم را منتقل میکرد عبید کاملا بی پرده و برا سخن میگفت) در رساله ی عبید زاکانی که معنی کلمات را به شکل واقعی خود اورده است. نکات جالبی خود نمایی میکنند:

القاضی : انکه همه او را نفرین کنند.
الوکیل : مجتهد دروغ
الراستگو :دشمن همه کس
الرشوه : کارساز بیچارگان

در پشت همه ی این کلمات مفاهیم بسیار گسترده ای مستتر شده است.
دوست گرام مرسی که من رو یاده این داستان کوتاه از چخوف انداختی و موجب شدی در این باره کمی کیبورد بزنم اما از هر زاویه ای که نگاه میکنم روی صحبت این پست در مورد زاویه ای دیگه از شهامت بود.
شهامت تصمیم گرفتن (البته احتمالا در ذهنتون میگذره که این خانم معلم هم شهامت تصمیم گرفتن نداشت ولی بحث سره اینه که این خانم معلم کارش پیش اون اقا گیر بود و البته ساز و کار و چهار چوب هم نداشت و البته اگه اون اقا هم میگفت سر کار خانم بفرمایید بیرون اصلا و ابدا قدرتی نداشت که کاری بکند) اگر دید من رو در این پست در مورد شهامت در این داستان کوتاه تعمیم بدیم احتمالا به این جا میرسیدیم که اون خانم تصمیم بگیرد که ایا اصلا معلمی کند؟؟ ایا شهامت داشته باشد که ساختار ایجاد کند ؟؟ ایا بعد این که دید که اره قبلی ها حقش رو میخورن ایا ضمانت اجرایی درست کند(مثلا قبل هر جلسه از کلاس حق الزحمه ایشان پرداخته میشد و ... )

ممنون هاشم جان کامنت جالبی بود :blush:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی