توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

هاشم زرین کیا هستم علاقه زیادی به یاد گرفتن و یاد دادن و ارزش ایجاد کردن دارم.
این یادگیری میتونه مطالعه کاغذی باشه میتونه تو کار باشه یا حتی تو سفر یا شاید هم همنشینی با انسان ها و البته متمم خوانی یا در راه متمم خوانی باشه.
تا الان یه کارایی کردم الان یه کارایی میکنم و یه کارایی هم در آینده قراره بکنم.
این وبلاگ بیشتر جایی است که من توش تمرین نوشتن میکنم و البته سعی میکنم دیدگاهم رو نسبت به چیز ها مطرح کنم پس انتطار ساختار های علمی و اکادمیک نباشید.
نوع نوشتار این وبلاگ هم بیشتر شبیه گفتار روزمره من است تا نگارشی از جنس بسیار رسمی کتابی

ضمنا با عرض پوزش بابت این که فونت کلمات پست ها خیلی کوچکن دلیل این که فونت این وبلاگ به این شکل است دو تا چیزه:

1 - اونی که قصد خواندن داره دنبال خواند سرسری نباشه
2- بیشتر با متن کلنجار بره

محبوب ترین مطالب

مصرف گرایی مطلق

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۰۴ ب.ظ

دوستانی که من رو میشناسن یا این که با من اشنایی نسبی دارن میدونن که اصلا ادمی نیستم که به هیچ عنوان گرایش های چپی داشته باشم و از این خضعبلات بگم.

( نقلی است که به وینستون چرچیل نسبت دادن که میگه: اون جوانی که پیرو کمونیست نیست قلب نداره و اون فرد پیری که پیرو سرمایه داری نیست عقل؟؟!!) خوده من به شخصه همیشه پیرو اقتصاد بازار سرمایه داری خصوصی و ... بودم و تنها را پیشرفت ملل رو هم این میدونم و بس و از اون ادم هایی هم که نیستم که مردم رو به زهد و درویشی رهنمود کنم و بگم بله باید اقتصاد مقاومتی ( ریاضتی ) داشته باشید.بلکه معتقدم همه ادم ها باید اوضاع مالی فوق العاده ای داشته باشن و هر چی میخوان رو داشته باشند و بر مبنای انتخاب خودشان زندگی کنن)




با این مقدمه و خط و نشونی که اول کاری کشیدم میخوام به یه خصلت خیلی بد ناپسند و وحشتناک انسان ها اللخصوص خیلی از ادم هایی که میشناسم که در ایران زندگی میکنند بپردازم

مصرف گرایی

این که فلان چیز باید این مارک باشه - هر ماه باید یه دست لباس بخریم این لباس دیگه مد نیست - ااا سال جدیده باید لباس بخریم خونه رو مبل هاش رو عوض کنیم کاغذ دیواری و پارکت جدید بگیریم ااا پرده ها رو عوض کنیم - این ماشین رو بریم صفرش کنیم صفرش اومده خوبه؟!؟!!؟

اوه اوه از مهمونی ها دیگه نگم حالا این مهمونی عروسی باشه یا مراسم مرگ یا دوره همی یا مثلا جشن تولد یا چیزی شبیه این اولا که باید یه سری تغییر دکوراسیون بدین!؟!؟!
دوما که باید انواع اطعمه و اشربه اماده کنید به مقدار بسیار زیاد و بیشتر از نیاز مصرف کننده چون اگه به اندازه مصرف کننده ابشه که زشته خوبیت نداره !؟!؟




از جشن های عروسی و داستان های مربوط به اون که دیگه توضیح ندم نگم که موجب چه اختلاف ها چه ناراحتی هایی بین خانواده ها و بالطبع چه هزینه های بیخودی برای جشن ها و البته خرید های بی خود و بی جهت داماد و عروس و البته هزینه های عجیب غریب بابت جهیزیه مراسم عروسی مراسم لباس زنی و...!؟!؟!


ببینید من نمیگم که هیچ هزینه ای نکنید کفش هاتون رو پینه بزنید با دمپایی برید رو پشتی تکیه بدید خونه گلی داشته باشید از این ماشین قدیمی امریکایی ها داشته باشید( فکر کنم یکم دیگه ادامه بدم یه سری سره نخ ها پیدا میکنید از اون اواتاری که تو ذهنمه و دارم تعریف میکنم و اون وقته که من رو جمع میکنن میبرن:)

با همه این اوصاف نمیخواهم به این نتیجه برسم که زهد و تقوا پیشه کنید فقط و فقط میخوام بگم زیبایی در سادگی است در دسترس بودن منابع امری بسیار مهم است ولی استفاده درست از این منابع و پرهیز از ریخت و پاش کردن ها بیخود (یاده یه دیالوگی از فیلم فایت کلاب افتادم که میگفت : ما پول در میاریم که با اون پول بریم چیز هایی بخریم و به اونایی نشون بدیم که از اون ادم ها متنفریم؟!؟!؟!)

این که این چیزا خرید فلان لباس فلان غذا سه برابر نیاز خریدن و در اخر انداختن در سطل زباله لباس رو با قیمت وحشتناک بالا خریدن و یک بار پوشیدن و فراموش کردن آن؟؟

همه و همه این چیز هایی که گفتم در نهی مصرف گرایی مطلقه

به نظر من این که اون چیزایی که داریم رو قدر بدونیم و این که اون وسایلی که دوست داریم رو بخریم خیلی همه ولی به شخصه make it your self رو بیشتر از هر چیزی دوست دارم این که اون کیفی که دارم رو خودم درست کنم



چرم اون رو خودم تهیه کنم طرحش رو خودم بدم و در آخر اون رو داشته باشم و در پشت زمینه اش خاطره ی اون چیز رو داشته باشم بسیار بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

یا این که خونه ای داشته باشم که خودم تو ساختش دخالت مستقیم داشته باشم یا این که وقتی دارم وسایل خونه تهیه میکنم همه اجزای خونه شخصی سازی شده و فکری پشتش باشه


نظرات (۲)

۱۶ آبان ۹۶ ، ۲۱:۳۳ عادل دهقان
بسیار لذت بردم،خیلی عالی بود
خیلی جالب بود 

ولی سوال این هست که ایا میشه با این کار ها بازم از قضاوت جامعه دور بود ؟ 

فرض کنید الان ما خونه خوب و ماشین خوبی داشته باشیم ایا به نظر شما میشه لباس معمولی یا دکور معمولی داشته باشیم ؟

ایا این چیز به سطح مالی مرتبط نیست ؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز

جالبه این پاسخ کامنت رو برای بار سوم است که مینویسم؟؟!؟!(هر دفعه پاک میشد؟!؟!؟!؟)
ولی بهتر میدونید ما ایستاده ایم حتی از آسمان سنگ ببارد:)))
قضاوت جامعه بسیار مهمه ما وقتی در یک جامعه زندگی میکنیم هنجار ها و ناهنجار هایمان از اون جامعه سرچشمه میگیره ولی باید حدی برای این قضیه پیدا کنیم که همزمان که از زندگی لذت میبریم بر طبق جامعه هم زندگی کنیم.
ما هیچ چیزی به نام ماشین معمولی ماشین خوب لباس معمولی یا دکور معمولی نداریم؟؟!!
چیزایی هست که دوستش داریم چیزایی که دوسش نداریم و چیزایی که برای ما بی اهمیت است ؟!؟!؟
حتی الامکان ترجیح میدهم چیزایی رو که برام مهم نیست رو هم حذف کنم چه برسه به این که چیزایی که دوستش ندارم.
اصولا وقتی به یه چیز (ماشین - خونه - لباس - دکور و...) داریم ترجیح میدم که اون رو نداشته باشم تا دوسش نداشته باشم :))
فالواقع به سطح مالی مرتبط نیست حسی است که به فرد منتقل میشه این حی میشه از خاطره خرید خاطره ساختن اون جنس یا خاطره ی پولی که برای اون به دست اوردیم باشه تا .... (یاده یه دوست عزیزم افتادم که عاشق لباس خریدن بود در یکی از تعطیلات تابستان برای کار رفت به یه لباس فروش و خب هر ماه جای پول لباس میگرفت:))‌ قاعدتا اون لباس ها براش خیل با ارزش بود و حس خوبی نسبت به اون ها داشت:))
البته شاید شما بفرمایی که ادم وقتی رولکس دستشه یا کیف ارمانی و... حس خوبی بای دیفالت بهش ایجاد میشه ولی نکته چیزه دیگه ای است حس اون چیز با لذت تره تا اون چیز:)‌   ( من شاید نزدیکه دو سالی هست که لباسی نخریدم و هر لباسی که میپوشم یا هدیه ی دوستان و عزیزان بوده یا سوغاتی های اون ها :)‌ یکی از عزیزان تی شرتی برای من سوغاتی اورده بود و خب من هم مثل همه تی شرت ها میپوشیدمش تو خیابون گاها حتی تو خونه:) و کلا یه تی شرت دم دستی بود دیگه ولی اتفاقی بعد یه سال یه نفر که در مورد این تی شرت ازم پرسید و یکم کنکاش کرد در مورد این تی شرت فهمیدم این تی شرت بیشتر از یک میلیون و دویست هزار تومن  بود ) این خیلی صحبت توشه این که اون جنس فایده نداره بلکه ذهنیت ما در اون مورد مهمه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی