توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

هاشم زرین کیا هستم علاقه زیادی به یاد گرفتن و یاد دادن و ارزش ایجاد کردن دارم.
این یادگیری میتونه مطالعه کاغذی باشه میتونه تو کار باشه یا حتی تو سفر یا شاید هم همنشینی با انسان ها و البته متمم خوانی یا در راه متمم خوانی باشه.
تا الان یه کارایی کردم الان یه کارایی میکنم و یه کارایی هم در آینده قراره بکنم.
این وبلاگ بیشتر جایی است که من توش تمرین نوشتن میکنم و البته سعی میکنم دیدگاهم رو نسبت به چیز ها مطرح کنم پس انتطار ساختار های علمی و اکادمیک نباشید.
نوع نوشتار این وبلاگ هم بیشتر شبیه گفتار روزمره من است تا نگارشی از جنس بسیار رسمی کتابی

ضمنا با عرض پوزش بابت این که فونت کلمات پست ها خیلی کوچکن دلیل این که فونت این وبلاگ به این شکل است دو تا چیزه:

1 - اونی که قصد خواندن داره دنبال خواند سرسری نباشه
2- بیشتر با متن کلنجار بره

محبوب ترین مطالب

عید نوروز عید باستانی ایرانی

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ

در حال حاضر در اسفند سال 1396 هستیم به معنی واقعی کلمه شاهد این هستم که عمر چقدر زود میگذره اسفند 1395 رو خوب یادمه انگار دیروز بود(البته اسفند 94-93- و... رو هم خوب یادمه الزایمر ندارم) نمیدونم این مشکل منه و فقط من باهاش درگیرم یا کس دیگه ای هم این مریضی رو داره

قاعدتا در زمانی که نزدیک میشیم به تعطیلات و عید نوروز افراد باید خوش حال باشند: خرید عید - مرتب کردن و درست کردن خونه و اماده کردن برای مهمان - خرید وسایل عید آجیل و شیرینی و سفره هفت سین و غذا ها و تعطیلات (در مدارس از دهه اخر اسفند تا 13 فروردین و در ادارات هم تعطیلات تا 5 فروردین ولی خب بهتر میدونید تا 13 ام تقریبا همه چی تق و لقه اصطلاحا ) و رفت و آمد ها و ...

ولی میخوام این جا یه رازی رو بگم من تقریبا از عید نوروز متنفر هستم هیچ حس خوبی به من نمیده و خوش حال نمیشم هیچی ناراحت هم میشم.

شاید بهم بگید: اه چه ادم بی ذوقی تو دل نداری هوا خوب میشه میرن میان ادما و....


اما من هم دلیل های خودم رو دارم که به اختصار فهرست میکنمشون:

1- اصولا هر رویدادی که مبنای تقویمی داشته باشه رو من باهاش مشکل دارم یعنی چی روز پدر روز مهندس روز تولد سالگرد ازدواج و سالگرد شهادت فوت و ... (هر روز میتونه روز تولد روز پدر روز دوست روز عشق ورزی باشه چرا باید ما خودمون رو محدود کنیم مجبور کنیم به خاطر یه زمان مشخص! چون همه مردم یه کاری میکنن و همه تاریخ میکردن ما هم بکنیم خب این چه ربطی به ما داره (البته اگه در مورد تاری شکل گیری تمدن ها بخونید میبیند مبنای این ها چقدر مسخرست)


2- قوانین مسخره در نوروز این که باید حتما تو یه فرصت محدودی مثلا ده اسفند تا 25 اسفند باید همه ی منزل رو مرتب کنی خیلی چیزا رو تعویض کنی(البته اگه پول داشته باشی لازم به ذکر هست که پول هم نداشته باشی باز هم خیلی وقتا فشار میاد که شده قرض بگیری و این کار رو بکنی) البته شیرنی پزی و خونه تکونی از سخت ترین قسمت های این مارتون نفس گیره این که باید بری دور یه سفره مسخره بشینی تلوریون ببینی بعد تازه باید منتظر باشی که بری خونه های دوستان و اشنایان کسایی که گاها دوستشون نداری هیچی تنفر هم داری ازشون ولی باید بری یه پنج دقیقه حرف ها خاطرات و ... مسخره رو بگی( این که یکی رو دوست داری خودت هر وقت تونستی تو برنامه هات میزاری که ببینیش و این که وقت نداری هم بهونه نیست در حقیقت ما چیزی به نام وقت نداشتن نداریم ترجیح ندادنه ) که این کار شبیه اینه که به زور باید بری صفحه ی اینستاگرام فردی رو ببینی لایک کنی و کامنت بزاری و سریع هم محل رو ترک کنی


3- خرید شب عید شلوغی ها بالا بردن عجیب غریب قیمت پوشاک خوراکی ها و... و این که باید این چیز ها رو بخرو و اون کار ها رو بکنی و الی وجه خوبی نداره هیچ وقت درک نکردم.


4- برنامه ی خاصی نداشتن برای این تعطیلات سفر داخلی در این ایام که واقعا وحشتناکه ای عزیزانی که میخواید بیاید مازندارن و یا مشهد و یا اصفهان عزیزان اگه شلوغی رو دوست دارید اگه عاشق ترافیک هستید اگه دوست دارید چیزی که ارزشش x تومان هست رو ده x بخرید باشه برید. سفر خارجی هم که با این ارزش افتضاح دلار و البته بالا رفتن انقدر عجیب پرواز های برون مرزی دیگه خیلی توجیه نداره (بنده امسال قصد داشتم که به نپال سفر کنم ولی وقتی هزینه ی بلیط رو دیدم و با کاسبی که دارم مقایسه کردم مردد شدم بعد هم که وقتی با ضرر مالی مواجه شدم دیگه حتی بهش فکر نکردم و اینگونه سفر به نپال در عید پر پر شد.


5- اون ولوله الکی قبل از عید و اون سکون وحشتانک بعد از عید در کسب و کار ها



اما با همه این حرفا اگه یه چیز هر بهونه ای موجب شه که افراد خوش حال شن لذت بیشتری از زندگی ببرن بیشتر دلشون شاد باشه اون چیز خیلی خوبه عید نوروز برای خیلی از افراد نقش همین چیزه خوب رو داره من صمیمانه این چیز رو پیشاپی بهت تبریک میگم و امیدوارم خوب و خوش خوش حال باشید :)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی