توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

وب سایت شخصی هاشم زرین کیا

توسعه

هاشم زرین کیا هستم علاقه زیادی به یاد گرفتن و یاد دادن و ارزش ایجاد کردن دارم.
این یادگیری میتونه مطالعه کاغذی باشه میتونه تو کار باشه یا حتی تو سفر یا شاید هم همنشینی با انسان ها و البته متمم خوانی یا در راه متمم خوانی باشه.
تا الان یه کارایی کردم الان یه کارایی میکنم و یه کارایی هم در آینده قراره بکنم.
این وبلاگ بیشتر جایی است که من توش تمرین نوشتن میکنم و البته سعی میکنم دیدگاهم رو نسبت به چیز ها مطرح کنم پس انتطار ساختار های علمی و اکادمیک نباشید.
نوع نوشتار این وبلاگ هم بیشتر شبیه گفتار روزمره من است تا نگارشی از جنس بسیار رسمی کتابی

ضمنا با عرض پوزش بابت این که فونت کلمات پست ها خیلی کوچکن دلیل این که فونت این وبلاگ به این شکل است دو تا چیزه:

1 - اونی که قصد خواندن داره دنبال خواند سرسری نباشه
2- بیشتر با متن کلنجار بره

محبوب ترین مطالب

نه به اسمارت فون

اگه جز دوستان و اشنایان من باشید و شناخت کمی هم داشته باشید درباره من بلاشک میدونید که من چقدر عاشق تکنولوژی هستم پس لطفا از گفتن این که من ادم کدی هستم ( و شبیه اون ادم هایی هستم که میگم اره قدیما خیلی خوب بود خونه ها بزرگ بود همه فامیل با هم بودن و غذا کم بود ولی با محبت بود مردم سالم بود نو .... نیستم )استفاده نفرمایید.

تکنولوژِی چیز عالی هست فوق العاده خیلی عالی ( البته تاثیر اصلی تکنولوژی بالا بردن سرعت کار ها است پیاده میشه از جایی به جایی منتقل شیم اما با کنکورد میشه خیلی سریع از جایی به جایی رفت(میدونم کنکورد دیگه بازنشست شده ولی هنوز هم سریع ترین روش انتقال مسافر تاریخ بوده البته شما بهتر از هر کسی میدونید اقامون ایلان ماسک داره هایپر لوپ و اون انتفال روی زمین با فضاپیما دراگون رو توسعه میده )

با توسعه تکنولوژی موبایلی و اینترنت و نرم افزار ها زندگی ها سهل ساده دقیق و زیبا تر شده 

حالا شما هم میگید اره دیگه اسمارت فون ملموس ترین و البته نزدیک ترین چیزی است که از تکنولوژی روی ما سواره ( البته من بار ها و بار ها در مقالات مختلف و سخنرانی ها ذکر کردم که اسمارت فون ها نزدیک ترین چیز نیست نزدیک ترین کسه چون جزیی از انسان مدرن شده و البته در خیلی از افراد اون ادمه جزیی از اسمارت فونه شده است)

من معتقدم که اسمارت فون موجب شده همه ی ادرس ها رو سریع ترین حالت پیدا کنیم موجب شده هر جا خواستیم هر لحظه از زمان سرگرم بشویم موجب شده هر چیزی که جالب بود رو در لحظه ثبت کنیم (عکس صدا ویدیو و متن) هر جا خواستیم هر چیزی که رو میتونیم به اشتراک بزاریم چه به عنوان ویدیو چه عکس و چه متن چه با دوستانی که یه پله دور ترند (با اینستاگرام) یا افرادی که حلقه نزدیک ترن(تلگرام و واتس اپ)

حالا میخوام چند دلیل اصلی رو بگم که چرا از اسمارت فون استفاده نمیکنم(من هیچ وقت تجویز نمیکنم ندیده و نشنیده هم چین چیزی رو)

۱- نمیخوام همه جا سرم تو اسمارت فون باشه

۲- نمیخوام تمرکزم به فنا بره و هر لحظه در حال چک کردن نوتیفیکیشن باشم

۳- نمیخوام روابط با تعداد زیاد ولی عمق کم داشته باشم(یه مثال سوپ هست که جالبه )

۴- دوست ندرام هر لحظه همه چیز رو هی ثبت کنم و اون لحظه رو از دست بدم

۵- نمیخوام به هر دلیل مسخره ای افرادی مجانی با هام تماس داشته باشند و چرت و پرت بگند

۶- نمیخوام شب با چک کردن اسمارت فون بخوابم و صبح هم باهاش بیدار شم حموم و دستشویی و سر غذا هم مسلح به خراب کننده ترین چیز دنیا باشم

۷- نمیخوام وقتی حضوری با یه سری هستم غیر حضوری با کسی دیگه ای هم باشم

۸- نمیخوام همزمان چند کار را انجام دهم چون مولتی تسکینگ سرعت و دقت کار ها رو نابود میکنه ( هر کسی هم غیر این بگه و بفرمایند خیر مغز بنده همزمان چند کار میتونه بکنه یا مغز زنان این جوریه اون جوریه و...داره اشتباه میکنه و چیزی در مورد ساختار های مغزی نیمدونه به عبارت دیگه توهم داره همون طور که سابقه نداشته یه نفر بگه اوه من الکل مصرف کردم رانندگیم خطرناکه بلکه میگن: من؟!؟!؟ حالم عالیه خیلی هم دقیق هستم و در بهترین حالت رانندگی به سر میبرم ... :))))


نظرات (۲)

هر چیزی یه سری مزایا و معایبی داره به نظرم در حد تعادل باشه عالیه 
موبایل هم یه چیز خوبه کلی برامون راحتی اورده 

وبلاگ خوبی دارید موفق باشید 
پاسخ:
میثم عزیز متشکرم از حسن توجه شما
این مثال قدیمی که میگن یه چیز میتونه شبیه چاقو باشه چاقو رو بدی به یه جانی ادم میکشه و اگه بدی به یه جاح زندگی رو به یه انسانی میبخشه کاملا درسته ولی در حال حاضر ساختار ها خیلی پیچیده شدند خیلی خلی پیچیده چند وجهی و... تکنولوژی و اسمارت فون ها یا هر ابزار دیگه ای اگه در نهایت به سود یه فرد و جامعه باشه ابزاری است بسیار بسیار فوق العاده تاثیر گذار مفید و کارا اما مشکل از زمانی شروع میشه که استفاده غیر شود(من را در قامت عزیزانی نبین که با تکنولوژی غریبه هستن و میگن موبایل موج داره مخ ر واز بین میبره و .... اون دوستان دوران سخن گفتنشان در منابر تمام شده بحث من بحث تغییر ساختاری بد مغز است ) ما انسان ها در حال حاضر یک سنتور هستیم نیمی انسان نیمی کامپیوتر و برون سپاری مغزی کردیم به کامپیوتر ها بحث من اینه که ما باید غالب باشیم بر کامپیوتر ما باید خودمون مغز خودمون رو درست کنیم ما باید بتونیم تصمیم های درست بگیریم وقتی نوتیفیکیشن ها اون کاری رو میکنه برای ما که غذا برای سگ میکنه که وقتی سگه غذا میندازی میپره میره ببینه چه خبره ما هم میپریم ببینیم چی شده(البته بلانسبت شما و همه ی دوستان عزیزی که این متن رو میخونن) هیچ اتفاقی برای ما انقدر مهم نیست که اگر نیم ساعت انلاین نباشیم یا نوتیفیکیشن نبینیم از دست بیدم حتی نیم ساعت برای رییس جمهور امریکا هم انقدر مهم نیست(البته منظورم این دلقک جدید نیست بلکه یه ادم حسابی مثل اوباما) ببخشید که سرت رو درد اوردم ولی واقعا میشه ساعات ها روز ها در این باره گفت و گو کرد و نوشت ولی این که ما بگیم تعادل و خیر الأمور أوسطها" کاملا درسته ولی باید از وجوه مختلف دیدی و البته خودمون رو گول نزنیم:))
االان گوشیه دست خودت چیه؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام و وقت بخیر تلفن همراه خودم کترپیلار b225 است اما در حال حاضر به علت شکستن ماژول ال سی دی این گوشی؟!؟!؟!(گوشی b225 محکم ترین گوشی تلفن همراه موجود در بازار است) و شکسته شدن ال سی دی آن از عحیب ترین اتفاقات بوده؟!؟!؟ اما در حال حاضر یه گوشی موبایل ال جی ( لئو) برای مدتی محدودی از کسی قرض گرفتم و به محض تعمیر گوشی کترپیلار از تلفن همراه خودم استفاده خواهم کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی